Den här produkten är tillfälligt slut. Lägg till den i din önskelista för att få ett email när den är tillbaka i lager.

Andra produkter som kanske intresserar dig

Varva ner, frigör spänningar och förbättra flexibiliteten med HoMedics Stretch Back Stretching Mat, en elektrisk stretchingmatta som kontrolleras med en fjärrkontroll för val av önskade behandlingar och skräddarsydd stretch.

Stretchingmattan inkluderar precisionskontrollerade luftkammare som utformats för att blåsas upp i sekvens för att efterlikna yogaliknande stretching. Den har även fyra förprogrammerade behandlingar som kan ändras för maximal avslappning. Mattan kombinerar djup, långsam andning med sin förmåga att öppna upp och förstärka dina stretchingpass för omedelbart märkbara fördelar för axlar, höfter och rygg. Koppla bara av och låt den smarta mattan göra jobbet.

Märke:
HoMedics
Bruksanvisning:

1. SLAPPNA AV OCH LÅT MATTAN GÖRA JOBBET: Försök att skanna hela kroppen med medveten närvaro under behandlingen. Varje gång du känner av några spänningar låt dem släppa med en medveten ansträngning för att göra kroppen tyngre och mjukare. STRETCH:s rörelser kommer att förflytta din kropp utan att du behöver anstränga dig alls. Ju mer du slappnar av desto bättre blir resultaten.

2. ETT FÖRSTÄRKT VRIDMOMENT: Vissa program inkluderar en vridrörelse, och resultaten kan då förstärkas ännu mer om du vrider lätt på huvudet på följande vis:

•             Under en axelvridning, försök att vrida huvudet långsamt i samma riktning som vridningen. Låt huvudet bli tungt och örat sjunka ner mot mattan. För huvudet varsamt tillbaka till mitten samtidigt som axeln sjunker ner innan du upprepar på andra sidan.

•             Under en höftvridning, håll överkroppen avslappnad och låt axlarna hänga tungt. Låt höften lyftas upp utan motstånd. När höger höft lyfts upp, försök att vrida huvudet åt vänster och tvärtom. För alltid tillbaka huvudet försiktigt till en neutral position mellan rörelserna. Om det känns obehagligt i nacken, gör mindre rörelser eller försök med en kudde på vardera sidan av huvudet när du vrider.

3. ANVÄND ANDNINGEN: Om du känner att det spänner eller känns obehagligt under behandlingsprogrammet, försök att föreställa sig hur du riktar din andning mot området där det spänner. Andas långsamt och djupt, in och ut genom näsan. Om det känns okej kan du också försöka göra utandningen upp till 50% längre än inandningen. Försök att följa rytmen genom att räkna till 4 på inandningen och 6 på utandningen. Sjunk djupare ner i mattan när du andas ut.

4. FÖRSÖK MED OLIKA POSITIONER PÅ MATTAN: STRETCH är framtagen för att fungera för människor i alla storlekar och former. Du kan ändra känslan på behandlingarna genom att flytta dig lite uppåt eller nedåt på mattan när du lägger dig. Effekten är olika för alla, beroende på hur lång du är och vilken form du har, så testa dig fram för att hitta din favoritposition.

5. GÖR REGELBUNDNA BEHANDLINGAR TILL EN VANA: Behandlingarna kan utföras så ofta som det känns bra, men som med allt som är nytt är det bra att ta det lugnt i början och bygga upp rutinen allt eftersom kroppen vänjer sig. Vi rekommenderar en lugn stretchbehandling på nivå 1 till att börja med och att du sedan väntar minst 48 timmar innan nästa behandling. Bygg sedan upp gradvis till önskat antal behandlingar, en eller två gånger om dagen.

Obs: Läs användarmanualen om du har någon sjukdom innan du införskaffar och börjar använda STRETCH

HoMedics Stretch Back Stretching Mat

SEK 2560.0

Ord. pris: 3000 kr

2560 kr

Spara: 440 kr

 

Slutsåld

OBS: Denna produkt har en brittisk stickkontakt.

Live Chat

Genomsnittliga anslutningstiden 25 sekunder

Genomsnittliga anslutningstiden 25 sekunder

Varva ner, frigör spänningar och förbättra flexibiliteten med HoMedics Stretch Back Stretching Mat, en elektrisk stretchingmatta som kontrolleras med en fjärrkontroll för val av önskade behandlingar och skräddarsydd stretch.

Stretchingmattan inkluderar precisionskontrollerade luftkammare som utformats för att blåsas upp i sekvens för att efterlikna yogaliknande stretching. Den har även fyra förprogrammerade behandlingar som kan ändras för maximal avslappning. Mattan kombinerar djup, långsam andning med sin förmåga att öppna upp och förstärka dina stretchingpass för omedelbart märkbara fördelar för axlar, höfter och rygg. Koppla bara av och låt den smarta mattan göra jobbet.

Märke:
HoMedics
Bruksanvisning:

1. SLAPPNA AV OCH LÅT MATTAN GÖRA JOBBET: Försök att skanna hela kroppen med medveten närvaro under behandlingen. Varje gång du känner av några spänningar låt dem släppa med en medveten ansträngning för att göra kroppen tyngre och mjukare. STRETCH:s rörelser kommer att förflytta din kropp utan att du behöver anstränga dig alls. Ju mer du slappnar av desto bättre blir resultaten.

2. ETT FÖRSTÄRKT VRIDMOMENT: Vissa program inkluderar en vridrörelse, och resultaten kan då förstärkas ännu mer om du vrider lätt på huvudet på följande vis:

•             Under en axelvridning, försök att vrida huvudet långsamt i samma riktning som vridningen. Låt huvudet bli tungt och örat sjunka ner mot mattan. För huvudet varsamt tillbaka till mitten samtidigt som axeln sjunker ner innan du upprepar på andra sidan.

•             Under en höftvridning, håll överkroppen avslappnad och låt axlarna hänga tungt. Låt höften lyftas upp utan motstånd. När höger höft lyfts upp, försök att vrida huvudet åt vänster och tvärtom. För alltid tillbaka huvudet försiktigt till en neutral position mellan rörelserna. Om det känns obehagligt i nacken, gör mindre rörelser eller försök med en kudde på vardera sidan av huvudet när du vrider.

3. ANVÄND ANDNINGEN: Om du känner att det spänner eller känns obehagligt under behandlingsprogrammet, försök att föreställa sig hur du riktar din andning mot området där det spänner. Andas långsamt och djupt, in och ut genom näsan. Om det känns okej kan du också försöka göra utandningen upp till 50% längre än inandningen. Försök att följa rytmen genom att räkna till 4 på inandningen och 6 på utandningen. Sjunk djupare ner i mattan när du andas ut.

4. FÖRSÖK MED OLIKA POSITIONER PÅ MATTAN: STRETCH är framtagen för att fungera för människor i alla storlekar och former. Du kan ändra känslan på behandlingarna genom att flytta dig lite uppåt eller nedåt på mattan när du lägger dig. Effekten är olika för alla, beroende på hur lång du är och vilken form du har, så testa dig fram för att hitta din favoritposition.

5. GÖR REGELBUNDNA BEHANDLINGAR TILL EN VANA: Behandlingarna kan utföras så ofta som det känns bra, men som med allt som är nytt är det bra att ta det lugnt i början och bygga upp rutinen allt eftersom kroppen vänjer sig. Vi rekommenderar en lugn stretchbehandling på nivå 1 till att börja med och att du sedan väntar minst 48 timmar innan nästa behandling. Bygg sedan upp gradvis till önskat antal behandlingar, en eller två gånger om dagen.

Obs: Läs användarmanualen om du har någon sjukdom innan du införskaffar och börjar använda STRETCH

Kundrecensioner

Det finns inga recensioner ännu.