Hjälpcenter
Betalning & rabatter
Vi erbjuder olika betalningsmetoder online för att säkerställa att våra kunder kan göra beställningar med lätthet.
Betalning kan göras med något av de större kredit- eller betalkortsföretagen MasterCard och VISA, Klarna, Trustly eller via ditt PayPal-konto. Betalning kommer att debiteras ditt konto innan sändning av din vara eller tillhandahållande av tjänsten till dig. Om du betalar med kreditkort kommer ett värde av £0.01 att hållas tills dess att kortgivaren godkänner betalningen.
Du kan välja betalningsmetod vid utcheckningen. Eftersom vi tar bedrägerier på stort allvar kommer du att behöva genomföra en validering och ett godkännande av oss och kortutgivaren.
Vi gör detta för att säkerställa att våra kunder är säkra medan de shoppar.
Om din leveransadress är inom EU, kommer inga ytterligare skatter debiteras dig. Om din leveransadress är utanför EU kan du bli debiterad för importtullar och skatter (inklusive moms), som tas ut när din beställning når destinationslandet. Eventuella sådana ytterligare kostnader betalas av dig. Du bör notera att tullbestämmelser och praxis varierar kraftigt från land till land. Vi rekommenderar att du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information.
Om du ser statusen Problem med betalningen på en eller flera av dina beställningar, betyder detta att du behöver se över betalningsinformationen som har skickats.
Om du klickar på beställningen bör du se ett alternativ om hur du kan lösa problemet. Innan du skriver in dina kreditkortsuppgifter igen behöver du se till att förfallodatumet och faktureringsadressen är korrekt. Vi rekommenderar även att du kollar ditt saldo.
Om du har gjort allt detta och fortfarande inte kan betala, vänligen kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande så hjälper de dig.
När du har gjort din beställning, kommer betalningen att visas på ditt konto som pågående tills det att vi skickar varorna till dig.
Den pågående transaktionen berättar att betalningen är tillåten att tas emot.
Om du vill lägga till nya betalningsuppgifter måste du göra det vid utcheckningen.
Dina nya kortuppgifter kommer att sparas när du har gjort din beställning. Detta innebär att du slipper fylla i några uppgifter nästa gång du gör en beställning. Du kan hantera dina sparade Betalkort under Kontoinställningar.
När du har hittat alla varor du vill ha, klicka på Varukorg. Under dina varor kommer du då att se ett fält där det står Fyll i din rabattkod här.
Skriv in rabattkoden och klicka sedan på Lägg till för att få rabatten.
Om koden inte fungerar behöver du kontrollera att du inte försöker att använda mer än en kod och att inga varor är exkluderade från erbjudandet.
Om du har problem med att använda koden, kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande.
Vi beklagar att din kod inte fungerar. Kontrollera så att du inte försöker att använda mer än en kod per beställning och att inga varor är exkluderade från erbjudandet.
Om rabattkoden är giltig och du inte försöker använda mer än en rabattkod åt gången, kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande.
Du kan tjäna 50 kr för varje värvad vän, som i sin tur får 50 kr rabatt på sitt första köp när hon eller han shoppar för minst 300 kr.
Logga in på Ditt konto och klicka på Visa uppgifter under Dina värvningar för mer information om hur du tjänar värvningspoäng.
Mitt konto
Enligt Världshälsoorganisationen ("WHO") är chanserna låga för att ett objekt kan sprida COVID-19. Med vi på lookfantastic vakar situationen väldigt nära och eventuella officiella rådgivning i samband med samma) och lookfantastic vidtar förnuftiga åtgärder för att skydda kunder och personal. Vi föreslår att du går igenom WHO: s webbplats för senaste råd i detta avseende.
- Alla lookfantastic-anställda har fått ytterligare utbildning och utbildning i handhygien och vi har utarbetat ytterligare handhanterare på alla arbetsplatser.
- Vi följer de brittiska regeringens riktlinjer och stöder anställda som behöver självisolera sig i 7 dagar om de har några problem eller uppvisar influensaliknande symtom; har en hög temperatur eller en bestående hosta
- Dessutom tar vi extra försiktighetsåtgärder för att minska alla berörings- och överföringspunkter i alla lookfantastic lokaler och arbetsplatser.
Du behöver registrera dig och skapa ett konto innan du kan göra en beställning med lookfantastic Sverige.
Om du har en giltig emailadress kan du gå till Registrera dig uppe till höger på startsidan. Så fort du har fyllt i dina uppgifter kan du börja shoppa dina skönhetsfavoriter, plus att du även får våra nyhetsbrev varje vecka med exklusiva erbjudanden, nyheter och annan skönhetsinspiration.
Det är enkelt att ändra dina detaljer, oavsett om det är din betalningsinformation, lösenord eller adress.
Logga in på Ditt konto så kommer du att se en rad olika kategorier på botten av sidan under Kontoinställningar.
Du kan känna dig trygg med att det är säkert att shoppa med lookfantastic Sverige.
Vi följer dataskyddslagen och ser till att dina uppgifter är säkra med oss.
För mer information, läs vår Sekretesspolicy.
Klicka på Logga in och sedan på Glömt ditt lösenord. Skriv in din emailadress och sedan kommer vi att skicka instruktioner om hur du väljer ett nytt lösenord.
Om du inte längre vill få våra exklusiva erbjudanden och rabatter kan du logga in på Ditt konto och välja alternativet Emailinställningar för att göra denna ändringen.
Beställningar
Alla varor som du beställer genom lookfantastic Sverige baseras på tillgänglighet. Vi vill att du ska kunna beställa och få varorna du gillar, så vi försöker alltid att informera dig när en vara är slut i lager.
Ibland kan det bli en oväntad försening, om så är fallet meddelar vi dig.
Det är enkelt att göra en beställning hos lookfantastic Sverige. Logga in på Ditt konto och börja sedan att titta på vårt sortiment.
När du har hittat den varan du vill ha, klicka på Köp nu för att lägga till den i varukorgen. Du kan antingen fortsätta shoppa eller klicka på Varukorg om du har shoppat klart; detta tar dig till utcheckningen.
Om du har sparade adresser och betalningsalternativ kommer dessa automatiskt att visas vid utcheckningen, vilket gör det enklare att genomföra beställningen. Om inte, behöver du fylla i dina uppgifter manuellt.
Dubbelkolla att dina uppgifter stämmer innan du genomför beställningen. Vi skickar sedan ett email när din order är påväg.
Ja, klicka på Varukorg uppe till höger på sidan och då kommer du att se alla varor du har lagt i varukorgen.
Använd + knappen för att lägga till fler av samma vara, eller - knappen för att minska antalet av en vara. Om du vill ta bort en vara helt klickar du på x knappen.
Ja, din leveransadress väljs vid utcheckningen. Din beställning kommer automatiskt att gå till din sparade adress, men du kan välja att lägga till en ny adress genom att gå till Ditt konto, Adresser och sedan klicka på Lägg till adress.
Vi skickar dig ett email så fort din beställning är påväg. Du kan också se din beställningsstatus eller spåra den på Ditt konto.
Vi kan sända varor separat om en eller flera av varorna du beställt är försenade.
Ditt konto gör det enkelt för dig att hålla koll på dina beställningar.
När du har loggat in ser du varje individuell beställning som du har gjort. Välj en beställning för att se alla detaljer.
Vi skickar även en bekräftelse via email så fort din beställning är påväg.
På Ditt konto kan du se alla tidigare beställningar du gjort. "Klicka här för att spåra paketet."
Klicka på beställningen för att se ytterligare detaljer. Om beställningen har skickats som spårningsbar kan du klicka dig vidare från ditt konto för att spåra den.
Emailet som vi skickade till dig angående att din beställning har skickats, berättar även när din beställning förväntas att levereras.
Om du inte kan hitta informationen du behöver, klicka på Meddelandei ditt konto för att kontakta kundservice.
Om det finns någonting vi kan göra för att du inte ska avbryta din beställning, kontakta kundservice genom Ditt konto för att höra om de kan hjälpa dig.
Om inte, välj beställningen som du vill avbryta. Du kan välja att ta bort individuella varor eller hela beställningen.
Vi skickar ett email inom en timme för att låta dig veta om avbeställningen har gått igenom.
Om avbeställningen misslyckas beror detta på att beställningen är redo att skickas. Varorna som finns i lager behandlas snabbt då vi försöker att skicka våra kunders beställningar så snabbt som möjligt.
Läs vår Ånger & returrätt för att få reda på hur du skickar tillbaka beställningen till oss.
När du har gjort en beställning kan vi inte göra några ändringar i den.
Du kan dock avbryta delar av beställningen eller hela ordern. Du kan avbryta beställningen och lägga in en ny order genom att logga in på Ditt konto.
Välj den relevanta beställningen, där ser du att du kan avbryta ordern för särskilda varor eller hela beställningen.
Vi skickar ett email inom en timme för att låta dig veta om avbeställningen har gått igenom. Vänligen vänta med att göra en ny beställning tills du har hört från oss.
Detta kan hända vem som helst; försök att avbeställa varan på Ditt konto.
Klicka på varan och välj avbeställningsalternativet. Vi skickar dig ett email inom en timme för att låta dig veta om avbeställningen har gått igenom.
Om du inte kan avbryta ordern, kan du skicka tillbaka varan till oss. Läs vår Ånger & returrätt för att få reda på mer.
Om du fortfarande behöver hjälp, gå in på Ditt konto och välj Meddelande för att komma i kontakt med kundservice.
Vi beklagar att det har hänt då vi strävar efter att ge dig den bästa kundupplevelsen vi kan.
Vänligen kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande.
För att påskynda processen, skulle det hjälpa om du har nedan information tillgänglig innan du kontaktar oss. Har du inte allt info är det ingen fara, vi hjälper vi dig när du kontaktar oss.
1. Ordernummer
2. Produktnamn
3. Detaljer om felet
4. Bilder som stöder felet, om tillämpligt
Så snart vi har tittat på felet låter vi dig veta vad åtgärden blir genom att skicka dig ett email.
Vi beklagar att det har hänt, ibland blir det fel men vi ska göra allt för att hjälpa dig.
Vänligen kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande.
Vi behöver följande information från dig:
1. Ordernummer
2. Den felaktiga varan
3. Den korrekta varan
Så snart vi har tittat på vad som gått snett låter vi dig veta vad åtgärden blir genom att skicka dig ett email.
Hanteringen av våra produkter är viktig för oss och vi beklagar att du har mottagit en skadad vara. Ibland blir det fel men vi ska göra allt för att hjälpa dig.
Vänligen kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande.
Vänligen släng inte varan då vi kan begära bilder på skadan så att vi kan vidta åtgärder för att förhindra att det händer igen.
Så snart vi har tittat på vad som gått snett låter vi dig veta vad åtgärden blir genom att skicka dig ett email.
Ibland skickar vi varor separat för att se till att eventuella försenade varor inte uppehåller resten av beställningen.
Det är därför möjligt att den saknade varan kommer i en separat leverans.
Bekräftelse-emailet du har fått på att beställningen har skickats, listar alla varor som har skickats till dig. Om den saknade varan inte står med där kommer den att skickas med en senare leverans.
Om varan har skickats, vänligen kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande.
Webbsida
Du hittar dem i våra allmänna villkor.
Om du har problem att nå betalningssidan eller någon annan del av vår webbsida ber vi dig kontakta vår Kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande så att vi snabbt kan åtgärda problemet.
Se vår Sekretesspolicy.
Leverans
Så fort din beställning har skickats från vårt lager skickar vi en emailbekräftelse, där du finner information om när din beställning förväntas anlända.
För spårbara beställningar klickar du på spårningslänken som finns bifogad i emailet eller på Ditt konto. Via länken kan du då spåra var din beställning befinner sig.
Har du fått en paketavi? Ditt paket kan ha hamnat på ett utlämningsställe.
Du hittar mer information och leveranstider i vår Frakt & leveransinformation.
Vill du anmäla din beställning som försvunnen gör du det genom att kontakta vår kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande så hjälper de dig.
Du hittar alla fraktalternativ under vår Frakt & leveransinformation.
Du hittar leveranstider under vår Frakt & leveransinformation
Oroa dig inte! Om paketet inte får plats i brevinkastet eller postboxen, eller kräver en signatur av mottagaren, kommer du att få en avisering.
Denna avisering kommer från leverantören och innehåller information om vart ditt paket befinner sig och hur du hämtar ut det.
Ibland skickar vi varor separat för att se till att eventuella försenade varor inte uppehåller resten av beställningen.
Det är därför möjligt att den saknade varan kommer i en separat leverans.
Bekräftelse-emailet du har fått på att beställningen har skickats, listar alla varor som har skickats till dig. Om den saknade varan inte står med där kommer den att skickas med en senare leverans.
Om varan har skickats, vänligen kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande.
Ånger & returrätt
Se vår sida om returpolicy för mer information.
Om detta inte besvarar din fråga finns vår kundtjänst till hands för att hjälpa dig. Du kan kontakta dem via ditt konto.
Vi vill att alla våra kunder ska trivas med sina produkter, så om du inte är nöjd med din beställning kan du skicka tillbaka den till oss. Vi erbjuder kostnadsfria returer på alla klädprodukter och erbjuder ett självbetjäningsalternativ så att du kan behandla din retur snabbt och enkelt.
För att påbörja din retur följer du stegen som finns i returpolicyn genom att klicka HÄR.
När vi har mottagit den återbetalar vi beloppet för de returnerade varorna och skickar ett meddelande till dig via e-post. Detta kan ta 3-5 arbetsdagar från det att vi tar emot returen.
Din återbetalning bör återföras till ditt konto inom 5 arbetsdagar och vi skickar ett e-postmeddelande för att meddela att den är på väg!
Om du inte får din återbetalning och det har gått 10 arbetsdagar sedan du fick vårt e-postmeddelande måste du kontakta vår kundtjänst via ditt konto.
Uppdatering av vår integritetspolicy
Vi har därför tagit tillfället i akt att omorganisera koncernens juridiska struktur så att våra företag motsvarar våra affärsdivisioner och varumärken och för att stödja THG:s långsiktiga tillväxtstrategi. För att omorganisera var vi tvungna att se till att data (som inkluderade uppgifter om dig som en av våra kunder) lagligen överfördes till de nya enheterna. Även om denna omorganisering inte förändrar din situation konkret, vill vi informera dig om ändringen.
The Hut.com Limited var i de flesta fall personuppgiftsansvarig för dina personuppgifter. I vissa fall kan den registeransvarige ha varit en specifik enhet inom THG.
Efter omorg.:
Den nya registeransvarige är de nya registrerade rättsliga enheterna:
• THG Beauty Limited
Detta betyder att det rättsliga ansvaret för hantering av dina uppgifter, eller för att svara på dina förfrågningar om dataskydd nu vilar på enheten som nämns i e-postmeddelandet. De nya enheterna förblir dock kvar inom THG group, vilka alla ger samma konsekventa skyddsnivå.