Hjälpcenter

Välj en kategori

    Mitt konto

    Du behöver registrera dig och skapa ett konto innan du kan göra en beställning med lookfantastic Sverige.

    Om du har en giltig emailadress kan du gå till Registrera dig uppe till höger på startsidan. Så fort du har fyllt i dina uppgifter kan du börja shoppa dina skönhetsfavoriter, plus att du även får våra nyhetsbrev varje vecka med exklusiva erbjudanden, nyheter och annan skönhetsinspiration. 

    Det är enkelt att ändra dina detaljer, oavsett om det är din betalningsinformation, lösenord eller adress.

    Logga in på Ditt konto så kommer du att se en rad olika kategorier på botten av sidan under Kontoinställningar

    Du kan känna dig trygg med att det är säkert att shoppa med lookfantastic Sverige.

    Vi följer dataskyddslagen och ser till att dina uppgifter är säkra med oss. 

    För mer information, läs vår Sekretesspolicy.


    Klicka på Logga in och sedan på Glömt ditt lösenord. Skriv in din emailadress och sedan kommer vi att skicka instruktioner om hur du väljer ett nytt lösenord.

    Om du inte längre vill få våra exklusiva erbjudanden och rabatter kan du logga in på Ditt konto och välja alternativet Emailinställningar för att göra denna ändringen.

    Beställningar

    Alla varor som du beställer genom lookfantastic Sverige baseras på tillgänglighet. Vi vill att du ska kunna beställa och få varorna du gillar, så vi försöker alltid att informera dig när en vara är slut i lager. 

    Ibland kan det bli en oväntad försening, om så är fallet meddelar vi dig.

    Det är enkelt att göra en beställning hos lookfantastic Sverige. Logga in på Ditt konto och börja sedan att titta på vårt sortiment.

    När du har hittat den varan du vill ha, klicka på Köp nu för att lägga till den i varukorgen. Du kan antingen fortsätta shoppa eller klicka på Varukorg om du har shoppat klart; detta tar dig till utcheckningen.

    Om du har sparade adresser och betalningsalternativ kommer dessa automatiskt att visas vid utcheckningen, vilket gör det enklare att genomföra beställningen. Om inte, behöver du fylla i dina uppgifter manuellt.

    Dubbelkolla att dina uppgifter stämmer innan du genomför beställningen. Vi skickar sedan ett email när din order är påväg. 

    Ja, klicka på Varukorg uppe till höger på sidan och då kommer du att se alla varor du har lagt i varukorgen.

    Använd + knappen för att lägga till fler av samma vara, eller - knappen för att minska antalet av en vara. Om du vill ta bort en vara helt klickar du på x knappen.


    Ja, din leveransadress väljs vid utcheckningen. Din beställning kommer automatiskt att gå till din sparade adress, men du kan välja att lägga till en ny adress genom att gå till Ditt konto, Adresser och sedan klicka på Lägg till adress.

    Vi skickar dig ett email så fort din beställning är påväg. Du kan också se din beställningsstatus eller spåra den på Ditt konto

    Vi kan sända varor separat om en eller flera av varorna du beställt är försenade.

    Ditt konto gör det enkelt för dig att hålla koll på dina beställningar. 

    När du har loggat in ser du varje individuell beställning som du har gjort. Välj en beställning för att se alla detaljer. 

    Vi skickar även en bekräftelse via email så fort din beställning är påväg.

    Ditt konto kan du se alla tidigare beställningar du gjort. 

    Klicka på beställningen för att se ytterligare detaljer. Om beställningen har skickats som spårningsbar kan du klicka dig vidare från ditt konto för att spåra den.

    Emailet som vi skickade till dig angående att din beställning har skickats, berättar även när din beställning förväntas att levereras.

    Om du inte kan hitta informationen du behöver, klicka på Meddelande i ditt konto för att kontakta kundservice.

    Om det finns någonting vi kan göra för att du inte ska avbryta din beställning, kontakta kundservice genom Ditt konto för att höra om de kan hjälpa dig.

    Om inte, välj beställningen som du vill avbryta. Du kan välja att ta bort individuella varor eller hela beställningen. 

    Vi skickar ett email inom en timme för att låta dig veta om avbeställningen har gått igenom. 

    Om avbeställningen misslyckas beror detta på att beställningen är redo att skickas. Varorna som finns i lager behandlas snabbt då vi försöker att skicka våra kunders beställningar så snabbt som möjligt.

    Läs vår Ånger & returrätt för att få reda på hur du skickar tillbaka beställningen till oss. 

    När du har gjort en beställning kan vi inte göra några ändringar i den. 

    Du kan dock avbryta delar av beställningen eller hela ordern. Du kan avbryta beställningen och lägga in en ny order genom att logga in på Ditt konto

    Välj den relevanta beställningen, där ser du att du kan avbryta ordern för särskilda varor eller hela beställningen.

    Vi skickar ett email inom en timme för att låta dig veta om avbeställningen har gått igenom. Vänligen vänta med att göra en ny beställning tills du har hört från oss.


    Detta kan hända vem som helst; försök att avbeställa varan på Ditt konto.

    Klicka på varan och välj avbeställningsalternativet. Vi skickar dig ett email inom en timme för att låta dig veta om avbeställningen har gått igenom. 

    Om du inte kan avbryta ordern, kan du skicka tillbaka varan till oss. Läs vår Ånger & returrätt för att få reda på mer.

    Om du fortfarande behöver hjälp, gå in på Ditt konto och välj Meddelande för att komma i kontakt med kundservice.


    Vi beklagar att det har hänt då vi strävar efter att ge dig den bästa kundupplevelsen vi kan. 

    Vänligen kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande

    För att påskynda processen, skulle det hjälpa om du har nedan information tillgänglig innan du kontaktar oss. Har du inte allt info är det ingen fara, vi hjälper vi dig när du kontaktar oss.

    1. Ordernummer

    2. Produktnamn

    3. Detaljer om felet

    4. Bilder som stöder felet, om tillämpligt

    Så snart vi har tittat på felet låter vi dig veta vad åtgärden blir genom att skicka dig ett email.


    Vi beklagar att det har hänt, ibland blir det fel men vi ska göra allt för att hjälpa dig.

    Vänligen kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande

    Vi behöver följande information från dig:

    1. Ordernummer

    2. Den felaktiga varan

    3. Den korrekta varan

    Så snart vi har tittat på vad som gått snett låter vi dig veta vad åtgärden blir genom att skicka dig ett email.


    Hanteringen av våra produkter är viktig för oss och vi beklagar att du har mottagit en skadad vara. Ibland blir det fel men vi ska göra allt för att hjälpa dig.

    Vänligen kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande

    Vänligen släng inte varan då vi kan begära bilder på skadan så att vi kan vidta åtgärder för att förhindra att det händer igen. 

    Så snart vi har tittat på vad som gått snett låter vi dig veta vad åtgärden blir genom att skicka dig ett email.

    Ibland skickar vi varor separat för att se till att eventuella försenade varor inte uppehåller resten av beställningen. 

    Det är därför möjligt att den saknade varan kommer i en separat leverans. 

    Bekräftelse-emailet du har fått på att beställningen har skickats, listar alla varor som har skickats till dig. Om den saknade varan inte står med där kommer den att skickas med en senare leverans. 

    Om varan har skickats, vänligen kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande


    Betalning & rabatter

    Vi erbjuder olika betalningsmetoder online för att säkerställa att våra kunder kan göra beställningar med lätthet. 

    Betalning kan göras med något av de större kredit- eller betalkortsföretagen MasterCard och VISA, Klarna, Trustly eller via ditt PayPal-konto. Betalning kommer att debiteras ditt konto innan sändning av din vara eller tillhandahållande av tjänsten till dig. Om du betalar med kreditkort kommer ett värde av £0.01 att hållas tills dess att kortgivaren godkänner betalningen.

    Du kan välja betalningsmetod vid utcheckningen. Eftersom vi tar bedrägerier på stort allvar kommer du att behöva genomföra en validering och ett godkännande av oss och kortutgivaren.

    Vi gör detta för att säkerställa att våra kunder är säkra medan de shoppar.


    Om din leveransadress är inom EU, kommer inga ytterligare skatter debiteras dig. Om din leveransadress är utanför EU kan du bli debiterad för importtullar och skatter (inklusive moms), som tas ut när din beställning når destinationslandet. Eventuella sådana ytterligare kostnader betalas av dig. Du bör notera att tullbestämmelser och praxis varierar kraftigt från land till land. Vi rekommenderar att du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information.

    Om du ser statusen Problem med betalningen på en eller flera av dina beställningar, betyder detta att du behöver se över betalningsinformationen som har skickats.

    Om du klickar på beställningen bör du se ett alternativ om hur du kan lösa problemet. Innan du skriver in dina kreditkortsuppgifter igen behöver du se till att förfallodatumet och faktureringsadressen är korrekt. Vi rekommenderar även att du kollar ditt saldo. 

    Om du har gjort allt detta och fortfarande inte kan betala, vänligen kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande så hjälper de dig. 


    När du har gjort din beställning, kommer betalningen att visas på ditt konto som pågående tills det att vi skickar varorna till dig.

    Den pågående transaktionen berättar att betalningen är tillåten att tas emot.

    Om du vill lägga till nya betalningsuppgifter måste du göra det vid utcheckningen. 

    Dina nya kortuppgifter kommer att sparas när du har gjort din beställning. Detta innebär att du slipper fylla i några uppgifter nästa gång du gör en beställning. Du kan hantera dina sparade Betalkort under Kontoinställningar

    När du har hittat alla varor du vill ha, klicka på Varukorg. Under dina varor kommer du då att se ett fält där det står Fyll i din rabattkod här.

    Skriv in rabattkoden och klicka sedan på Lägg till för att få rabatten.

    Om koden inte fungerar behöver du kontrollera att du inte försöker att använda mer än en kod och att inga varor är exkluderade från erbjudandet.

    Om du har problem med att använda koden, kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande.

    Vi beklagar att din kod inte fungerar. Kontrollera så att du inte försöker att använda mer än en kod per beställning och att inga varor är exkluderade från erbjudandet

    Om rabattkoden är giltig och du inte försöker använda mer än en rabattkod åt gången, kontakta kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande.


    Du kan tjäna 50 kr för varje värvad vän, som i sin tur får 50 kr rabatt på sitt första köp när hon eller han shoppar för minst 300 kr. 

    Logga in på Ditt konto och klicka på Visa uppgifter under Dina värvningar för mer information om hur du tjänar värvningspoäng.


    Leverans

     Så fort din beställning har skickats från vårt lager skickar vi en emailbekräftelse, där du finner information om när din beställning förväntas anlända.

    För spårbara beställningar klickar du på spårningslänken som finns bifogad i emailet eller på Ditt konto. Via länken kan du då spåra var din beställning befinner sig.

     Har du fått en paketavi? Ditt paket kan ha hamnat på ett utlämningsställe.

    Du hittar mer information och leveranstider i vår Frakt & leveransinformation.

     Vill du anmäla din beställning som försvunnen gör du det genom att kontakta vår kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande så hjälper de dig. 

    Du hittar alla fraktalternativ under vår Frakt & leveransinformation.

    Du hittar leveranstider under vår Frakt & leveransinformation

    Om din leveransadress är inom EU, kommer inga ytterligare skatter debiteras dig. Om din leveransadress är utanför EU kan du bli debiterad för importtullar och skatter (inklusive moms), som tas ut när din beställning når destinationslandet. Eventuella sådana ytterligare kostnader betalas av dig. Du bör notera att tullbestämmelser och praxis varierar kraftigt från land till land. Vi rekommenderar att du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information.

    Oroa dig inte! Om paketet inte får plats i brevinkastet eller postboxen, eller kräver en signatur av mottagaren, kommer du att få en avisering.

    Denna avisering kommer från leverantören och innehåller information om vart ditt paket befinner sig och hur du hämtar ut det.


    Ånger & returrätt

    Se vår Returpolicy för mer information.

    Om du inte hittar svaret där, kontakta vår kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande så hjälper de dig. 

    Kontakta kundservice genom att logga in på Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande så hjälper de dig. 

    Du kommer behöva ange anledningen till varför du vill returnera din vara, detta för att vår kundservice ska kunna välja det bästa alternativet för just dig.

    Se vår Returpolicy för mer information.

    Vi vill att alla våra kunder ska ha glädje av sina produkter, så om du inte längre vill ha en vara du beställt från oss kan du skicka tillbaka den.

    Allt vi begär är att du meddelar oss att du inte längre vill ha din vara inom 14 dagar från det att du köpt den och ser till att alla paket och förpackningar är obrutna.

    För att returnera varan till oss utan risk för skador eller andra problem ber vi dig kontakta kundservice genom att logga in på Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande så hjälper de dig. 

    De kommer att tillhandahålla all information du behöver, men du kan också läsa vår Returpolicy för mer information.

    När vi väl har mottagit din returnerade vara kommer vi att gå igenom anledningen till returen och sedan meddela dig om nästa steg.

    Du kommer att få en bekräftelse via email för alla beslut som tas i ärendet.

    Pengarna bör vara tillbaka på ditt konto inom fem arbetsdagar och vi kommer att skicka en bekräftelse på att pengarna är på väg via email.

    Om det har gått tio arbetsdagar sedan du mottog en bekräftelse via email och du fortfarande inte har fått pengarna på ditt konto, ber vi dig kontakta vår kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande så hjälper de dig.

    Vi vill att ni ska ha lugn och ro när ni bestämmer er för att handla hos oss så vi har förlängt returtiden för att täcka juletiden. 

    Ni kommer ha tills 31/01/2019 att returnera beställningar som lagts mellan 31/10/2018-24/12/2018.

    Allt som vi ber om är att produkten/produkterna är sitt ursprungliga skick. Detta menas då att de är oöppnade, i sin originalförpackning och att eventuella förseglingar inte brutits. 

    Vänligen uppmärksamma att vi inte återbetalar returkostnaden för en ångrad vara eller beställning. För att arrangera en retur, vänligen logga in på ert konto för att kontakta vår kundtjänst.


    Webbsida

    Du hittar dem i våra allmänna villkor.

    Om du har problem att nå betalningssidan eller någon annan del av vår webbsida ber vi dig kontakta vår Kundservice via Ditt konto och berätta mer i ett Meddelande så att vi snabbt kan åtgärda problemet.

    Se vår Sekretesspolicy.

    No matches were found. Please refine your search.

    Behöver du fortfarande hjälp?

    2019 © The Hut.com Limited är ett företag registrerat i England och Wales (företagsnummer 05016010) och vars registrerade adress är Voyager House, Chicago Avenue, Manchester Airport, M90 3DQ.

    Säker betalning med
    Visa Mastercard Maestro Amex Paypal Klarna