SNABB RETUR
Följ stegen nedan för att returnera dina oönskade varor.
-
1. Registrera din retur
Tryck HÄR för att starta din retur.
-
2. Skicka din retur
Fortsätt via portalen och du kommer få alternativet att välja leverantör för att slutföra din retur.
-
3. Vi sköter resten
När vi har tagit emot din retur så kommer vi registrera en återbetalning och skicka en notis via mejl. Detta kan ta 3-5 arbetsdagar från ch med den dag vi tar emot din retur.
*Returer som är berättigade är i oskadat skick och begärs inom 30 dagar efter mottagandet. Frågor om returer som faller utanför policyn kan ställas via vår kundtjänst som du kan nå genom att klicka HÄR
Du kan läsa våran retur policy nedan för fullständiga användarvillkor.
Returpolicy, vanliga frågor
Ånger- och returrätt
Vår returpolicy är en del av våra köpvillkor, och måste läsas i förening med dessa. Vi reserverar oss rätten att ändra denna Returpolicy utan förvarning. Denna version uppdaterades senast 23/11/2021.
Det är viktigt att du kontrollerar din beställning när du tar emot den och alltid innan du använder varorna. Om en produkt är felaktig eller trasig är det viktigt att du meddelar oss så snart du kan så att vi kan åtgärda detta.
Innan du returnerar en beställning ber vi dig kontakta kundtjänst och be om ett returnummer. Utan detta nummer är det svårt för oss att bearbeta dina returnerade produkter och det kan ta längre tid innan vi kan ordna med din återbetalning.
DINA LAGSTADGADE RÄTTIGHETER
Vår returpolicy påverkar inte dina lagstadgade rättigheter som konsument.
DIN RÄTT ATT ÅNGRA DIG
Du har 14 dagar på dig att ångra din beställning från det att du tog emot din beställning.
Ångerperioden utgår 14 dagar efter det att du, eller tredje part har tagit emot varorna..
För att returnera dina varor måste du kontakta oss med en tydlig förfrågan (d.v.s. att antingen välja rätt val i Ditt Konto). Du kan om du vill använda formuläret nedan men det är inte obligatoriskt.
Tänk på att varorna som du returnera måste vara oöppnade och ska ligga i sina ursprungliga förpackningar. Oönskade varor måste vara i toppskick med obrutna förpackningar.
VAD HÄNDER SEDAN?
Om du ångrar dig enligt returpolicyn återbetalar vi dig hela summan för dina varor (med undantag för fraktkostnaden).
Om du returnerar en vara som har tagit skada/öppnats eller på annat sätt förlorat värde för att du har hanterat den vårdslöst kommer vi att dra av ett värde från din återbetalning.
Vi gör vanligtvis din återbetalning inom:
(a)14 dagar efter att vi har tagit emot din retur; eller
(b) (tidigare än) 14 dagar efter du har försett oss med bevis på att du har returnerat varan; eller
(c) om det inte fanns några varor att returnera, 14 dagar efter det att du informerade oss om att du vill avbryta ditt kontrakt.
Vi kommer att göra återbetalningen till det konto som du använde vid beställningen, såvida vi inte har kommit överens om någonting annat. Det kommer inte att läggas till några avgifter p.g.a. återbetalningen. Du står för de direkta kostnaderna för att returnera en vara.
Mall för returformulär
Till: The Hut.com Limited, Meridian House, Gadbrook Park, Rudheath, Cheshire, CW9 7RA.
Härmed meddelar jag att jag avbryter mitt köpkontrakt för följande varor:
Datum som varorna beställdes:
Beställningsnummer:
Kundens namn:
Kundens adress:
Kundens signatur (bara om du skickar det med posten):
Datum:
Vad ska jag göra om jag har fått fel vara?
Vi har höga krav på vårt lager och paketeringsavdelning men ibland kan det hända att fel vara packas och skickas iväg. Vi ber om ursäkt om detta har hänt dig. Vi kommer göra allt vi kan för att fixa din beställning på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt.
Vi tittar på varje enskild beställning när vi får returner; i vissa fall kan vi behöva ytterligare information som t.ex. foton på varan så att vi kan hantera din beställning på bästa sätt. Vårt mål är att förse dig med den bästa möjliga lösningen så snart som möjligt.
Vad ska jag göra om varan är skadad?
Trots att vi gör allt vi kan för att dina varor paketeras väl inför frakten kan det ibland uppstå problem. Vi är verkligen ledsna om dina varor har skadats i frakten.
Ta emot/hämta ut din beställning som vanligt och kontakta oss omedelbart. Vägra inte att ta emot/hämta ut din beställning då det kan göra att hela processen fördröjs ytterligare.
Du kan kontakta oss genom meddelandecentret i Ditt konto. Ta bilder på skadade varor och bifoga dem i meddelandet. Vi kommer sen att titta på det du skickat och återkommer med bästa möjliga lösning för att lösa ditt problem.
Hur anmäler jag att det är fel på en produkt?
Vi ber om ursäkt om du misstänker fel med den varan du beställde. Vi tar klagomål om kvalitet på allvar och kommer undersöka din anmälan för att komma till botten av problemet.
För att kunna göra det vill vi att du kontaktar oss via meddelande-centret i Ditt Konto. Beskriv felet och om det är möjligt/relevant bifoga även bilder på varan i meddelandet.
Om du vill anmäla ett fel med en ghd-produkt ska du kontakta ghd direkt via följande länk: www.ghdhair.com/customer-care/returns.
Hur returnerar jag en produkt?
Kontakta kundtjänst för att returnera en product.
Vi ber dig att nämna ditt beställningsnummer, produkten du vill returnera och anledningen till detta. Vi kommer då att skicka dig ett unikt returneringsnummer och bekräfta adressen som du behöver skicka produkten till.
Vi ber dig att paketera produkten ordentligt och inkludera returformuläret i paketet.
Vi ber dig även att se till att du får ett försändelsebevis från posten när du skickar paketet. Detta kostar inget men fungerar som ditt bevis på att du har returnerat din produkt till oss om den skulle komma bort på vägen. Om du ber om en ersättningsprodukt och denna är slut i lager kommer vi att göra en återbetalning till det konto du använde vid din beställning.
Alla produkter som du mottagit och sedan returnerat till oss står under ditt ansvar tills dess att de ankommer till vårt lager. Se därför till att du returnerar dina produkter på ett sätt som försäkrar dess värde.
Kommer ni att återbetala mina fraktkostnader när jag returnerar en vara?
Vi står för fraktkostnaderna om det är vårt fel att du behöver returnera varan.T.ex:
-Om vi har skickat fel vara till dig
-Om varan är skadad eller har ett fel
-Om du returnerar en utbytesvara som du inte längre vill ha.
Vi återbetalar inte fraktkostnaderna för varor som returneras för att du inte längre vill ha eller behöver dem. Vi rekommenderar att du använder en fraktmetod som försäkrar varorna upp till deras värde när du skickar dem.
Vi återbetalar inte fraktkostnaden för varor som är trasiga eller som visar sig att inte ha ett fel när varan är tillbaka hos oss. Kostnaden av att skicka tillbaka varan till dig varierar och meddelas dig efter vi har testat varan.
Klagomål
Om du inte är nöjd med hur vi har hanterat en retur eller ersättning av någon vara så vill vi höra om detta. Vårt mål är att lösa ärendet åt dig och ber dig därför kontakta vår Kundservice via ditt konto alternativt skicka ett brev till Customer Service Department, lookfantastic, Meridian House, Gadbrook Way, Gadbrook Park, Rudheath, Northwich, Cheshire, CW9 7RA, Storbritannien.
För att göra en retur, vänligen se över nedanstående steg och tryck den markerande texten "Registrera din retur"
Vi vill att alla våra kunder ska njuta av sina produkter. Är du inte är nöjd med din beställning kan du returnera den till oss. Vi erbjuder ett självbetjäningsalternativ så att du kan behandla din retur snabbt och enkelt.
För att starta din retur, följ stegen ovan och klicka på den markerade texten under "Registrera din retur".
Din återbetalning bör återföras till ditt konto inom 5 arbetsdagar och vi skickar ett e-postmeddelande för att meddela att den är på väg!
Om du inte får din återbetalning och det har gått 10 arbetsdagar sedan du fick vårt e-postmeddelande måste du kontakta vår kundtjänst via ditt konto.